Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


SagopA KajmeR-KolerA-KuvvetMıra
 
AnasayfaKapıGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Devrim Arabaları'nın perde arkası..

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Hazn-ı Hedar
Moderatör
Hazn-ı Hedar


Mesaj Sayısı : 380
Yaş : 33
Nerden : Yokluğumun Merkezi = İzmir
Kayıt tarihi : 02/07/08

Devrim Arabaları'nın perde arkası.. Empty
MesajKonu: Devrim Arabaları'nın perde arkası..   Devrim Arabaları'nın perde arkası.. Icon_minitimePtsi Tem. 07, 2008 4:10 pm

Türkiye'nin ilk yerli arabası Devrim'in öyküsünü konu alan "Devrim Arabaları" filminin çekimlerine başlandı.


Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla üretilen Türkiye'nin ilk yerli arabası Devrim'in öyküsünü konu alan "Devrim Arabaları" filminin çekimlerine başlandı. 23 mühendisin kariyerlerini ve aile hayatlarını riske atarak giriştikleri üretim sürecini konu alan film, 24 Ekim'de vizyona girecek."Hititler" ve gişe rekortmeni "Gelibolu" belgeselleriyle büyük başarı elde eden Tolga Örnek'in ilk sinema filmi "Devrim Arabaları"nın çekimlerine 4 Temmuz'da, Devrim'in aslına uygun olarak özel dökümlerle yeniden üretildiği, 1960'ların ruhunu yansıtan dev bir plato haline getirilen İstanbul Beykoz Eski Kundura Fabrikası'nda başlandı. Filmin senaryosu, 1961'de üretilen ancak daha ilk kullanımda yolda kalan Devrim arabasından yola çıkılarak yazıldı. Filmde, ******'ün sağladığı burslarla yurtdışında okuyan Cumhuriyet kuşağı bilim adamları ve mühendislerinin ilginç portrelerine de yer veriliyor.
27 Mayıs'ın simgesi

27 Mayıs 1960 darbesi sonrası, Devlet Başkanı Cemal Gürsel'in tümüyle yerli üretim olan bir otomobil yapılması emriyle yapımına başlanan Devrim, dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TL'ye mâl olmuş ve 23 Türk mühendisin geceli gündüzlü çalışmasıyla 4,5 ay gibi kısa bir süre içinde tamamlanmıştı. Eskişehir’den Ankara’ya trenle taşınan otomobile, yolda meydana gelebilecek kaza ihtimali düşünüldüğü için benzin konmamıştı. Ancak mühendisler Ankara’da da benzin koymayı unutunca büyük bir skandal yaşandı. Otomobilin benzini Cemal Gürsel'i Cumhuriyet bayramına götürürken bitti ve araç sadece 100 metre gidebildi. Gürsel'in "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" sözü ise tarihe geçti. Bu trajik olaydan sonra basının espri konusu olan Devrim’in seri üretiminden vazgeçildi. Bugün ise Devrim arabaları, bir başarı öyküsü olarak anlatılıyor. Uzmanlar, Türk mühendisler tarafından tamamı yerli malzemeyle 4,5 ayda sıfırdan araba üretilmesinin büyük bir başarı olduğunu belirtiyor. 27 Mayıs darbesinin simgesi gibi gösterilen Devrim arabasının bej renkli bir kopyası hâlâ Eskişehir’de saklanıyor.
Filmden notlar

Devrim Arabaları'nın perde arkası.. 5943940
* İki yıllık bir araştırma döneminin ardından senaryosunu Murat Dişli ve Tolga Örnek'in birlikte kaleme aldıkları filmin yönetmen koltuğunda da Tolga Örnek var.
* Çekimleri İstanbul, Eskişehir ve Ankara’da yapılacak film, 24 Ekim'de vizyonda.
* Filmin yapımcısı Türker Korkmaz, müzikler ise Demir Demirkan'a ait.
* 15 Ekim-15 Aralık tarihleri arasında Doğuş Power Center bünyesinde "Devrim Arabaları Sergisi" açılacak.
* Film, kullanılacak teknoloji nedeniyle de Türk sinemasında bir ilke imza atacak. Kayıt işlemi, normal HD çekimlerindeki gibi kasetlere değil, bilgisayar ortamında doğrudan harddisk'lere yapılacak. Bu teknoloji sayesinde hem kayıt kalitesi yükseltilecek hem de sette anında kurgu yapma imkanı sağlanacak.
* Filmin konuk oyuncuları arasında Altan Erkekli, Murat Serezli, Erdal Küçükkömürcü, Turgay Tanülkü, Atilla Pekdemir, Gürhan Elmalıoğlu ve Ahmet İlker Okumuş da var.
Dev oyuncu kadrosu
"Devrim Arabaları", sadece konusuyla değil, zengin oyuncu kadrosuyla da dikkat çekiyor. İşte filmde rol alacak isimler ve oynayacakları karakterler...
Taner Birsel (Gündüz):
Hafif sıra dışı, tarihe, bilime, sosyolojiye meraklı bir asker mühendis. Geçmişte de zor ve imkansız projelerde çalışmış; bunların çoğunu başarmasına rağmen ülkenin perde arkasındaki güçleri bu projelerin çoğunun iptaline neden olmuş. O yine de heyecanını kaybetmemiş, projeleriyle ülkeye faydalı olabileceğine inanmış, idealizmini korumuş. Devrim projesi onun çocuğu gibi. Projeye ve ekibe herkes ve her şeyden çok o inanıyor.
Halit Ergenç (Uğur):
Amerika eğitimli, klasik müziğe meraklı, tedbirli, sakin, hiçbir zaman aşırı tepki vermeyen bir mühendis. Türk sigarası fazla öksürttüğü için içemiyor, bunun yerine Amerikan sigarası tercih ediyor. Herkes çay içerken, o kahveyi tercih ediyor. Çalışma tulumunun altına şık bir fular takabilecek kadar da titiz ve şık bir adam. Motor konusunda uzman.
Sait Genay (Cemal Gürsel):
Devlet Başkanı. Askeriyede ve MBK'de Cemal Ağa olarak biliniyor. Tören günü onun için her şeyin kesinleşeceği, fikir babası olduğu projeyi tüm Türkiye ile paylaşacağı an. Bunun hem heyecanını hem de korkusunu yaşıyor.
Uğur Polat (Sami):
Kötü karakter gibi duruyor ama onun da kendine göre gerekçeleri var. O da mühendis. Hatta iyi bir mühendis. Şimdi müsteşar seviyesinde bir bürokrat. O da vatansever. Ama araba konusunda inançsız. "Kardeşim, toplu iğne yapamıyoruz, ne arabası! Bu, devletin parasını çarçur etmekten başka bir şey değil" düşüncesinde.
Selçuk Yöntem (Latif):
Yetenekli, tecrübeli, pratik düşünen ama huysuz biri. Bütün proje boyunca bir yandan söylenirken bir yandan da iş yapıyor. Gündüz'le aralarında daha önce başarısızlığa uğrayan bir projede çalıştıkları için kader ortaklığı var. Yaşı ve kilosu, sağlıkla ilgili sorunlara gebe.
Ali Düşenkalkar (Hayati):
Çok titiz, çok panik, sürekli terleyen, sürekli endişelenen biri. Her şeyi ince ince hesap ediyor. Nitekim projenin muhasebesi ona emanet. Kuruşu kuruşuna her şeyi takip ediyor. Arabası paramparça edilmiş olmasına rağmen projeye inancı tam.
Altan Gördüm (Recep Usta):
İri yarı, güçlü, sert ifadeli biri. Sözünü sakınmayan tavrı yüzünden, projeye geçinceye kadar fabrikanın 'sürgün' bölgesinde çalışıyordu. Alaylı, mühendislerle korakor mücadele edebilecek kadar bilgili. İnatçı. Bir şeye kafayı taktı mı, çözünceye kadar bırakmıyor.
Onur Ünsal (Necip):
Projenin en genç mühendisi. Zaten bu yüzden ona ayakçı muamelesi yapılıyor. Ama o halinden memnun. Çok zeki ve idealist mühendislerle birlikte çalıştığının farkında. Gündüz'e hayran. Eşi 6 aylık hamile. Bu yüzden onu gecenin bir yarısı erik ararken görmek sıradan bir olay.
Vahide Gördüm (Suna):
Gündüz'ün 25 yıllık eşi. Güçlü, içinde bulunduğu mekânı dolduran bir kişiliği ve varlığı var. Hayatı boyunca Gündüz'ü destekleyen, onun hayallerine koşmasına yardımcı olan kadın olmuş. Ama bu projede artık çok yorgun. Yine aynı kötü şeylerin olacağını, yine Gündüz'ün projede çalışmaktan onunla hiç ilgilenmeyeceğini; sonunda da kalbi kırık, hevesi kaçmış Gündüz'ü teselli etmek zorunda kalacağını biliyor.
Serhat Tutumluer (İsmet):
Dahi derecede akıllı, arabalara takmış bir mühendis. Bir kez baktığı motoru bütün detaylarıyla çizebilecek kadar konuya hakim. Bu projede Gündüz'ün en güvendiği adam. Hatta Gündüz'ün bu projeye giriş sebebi.
Seçil Mutlu (Nilüfer):
Heyecanlı, cıvıl cıvıl bir mühendis eşi. O kadar doğal, o kadar sıcak ki, bazen her aklına geleni ortamına bakmadan söyleyebiliyor. Kocasına düşkünlüğüne bugünlerde yeni doğacak çocuğunun da heyecanı eklenmiş durumda. Sevecenliğiyle, ekibe verdiği destekle herkesin gözdesi haline gelir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Devrim Arabaları'nın perde arkası..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Genel Bilgi&Teknoloji&Aktüel :: Genel Bilgi&Teknoloji&Aktüel :: Haberler-
Buraya geçin: